Curs ospătar (chelner)

Curs ospătar (chelner) - învăță tehnici de servire, gestionare comenzi și interacțiune clienți. Pregătește-te pentru a lucra în industria ospitalității, în restaurante, hoteluri și cafenele

ospatar chelner fundatia apt international cursuri perfectionare

Formular înscriere

Cursuri de calificare

Ospatar (Chelner) Vanzator in unitati de alimentatie - Cod COR 513102

Descrierea ocupației

Chelnerul (ospatarul) asigura servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate, intr-un local de alimentatie publica.

Serveste la cererea consumatorilor preparate culinare, bauturi si alte produse comestibile. Obiectivul minimal pe care-l urmareste este satisfacerea momentana a consumatorului, iar obiectivul maximal este sa-l convinga pe acesta ca, de fiecare data cand va reveni, va avea aceleasi satisfactii.

Efectul astfel obtinut se va materializa in planul ridicat al incasarilor, in afluxul consumatorilor. Serviciul propriu-zis consta in primirea clientilor si stabilirea relatiei cu acestia (salutul, pronuntarea numelui clientului, daca este cunoscut, informarea lor sugestiva, verbala si prin lista).

In activitatea sa, chelnerul foloseste diverse materiale auxiliare: servet, blocnotes, creion, chibrit, carnet de plati, moneda divizionara, liste de preparate si bauturi, borderou de plati si bonuri de marcaj. Pentru serviciul propriu-zis sunt necesare: tacamuri, vesela, pahare, sticle, sifoane, platouri, clesti, masute pentru transportul preparatelor, masa de serviciu, mese pentru consumatori, scaune flori, servetele etc.

Competențe profesionale Ospatar (Chelner)

  • Aplicarea noțiunilor de bază civice și social-organizaționale în domeniul turismului
  • Aplicarea normelor de securitate şi sănătate în muncă și în domeniul situațiilor de urgență în domeniul turismului
  • Aplicarea normelor igienico-sanitare aplicabile activității din restaurante
  • Aplicarea normelor de protecție a mediului în domeniul turismului
  • Aplicarea noțiunilor de bază despre comunicare, comportament profesional, lucru în echipă și psihologia consumatorului specifice domeniului turistic
  • Aplicarea noțiunilor privind realizarea tuturor tipurilor de mise-en-place
  • Recomandarea și promovarea produselor și serviciilor specifice restaurantului
  • Servirea preparatelor culinare
  • Servirea băuturilor
  • Debarasarea tuturor obiectelor de inventar specifice restaurantului
  • Aplicarea noțiunilor de evidența operativă

Cursul îți dezvoltă competențele necesare pentru a lucra în restaurante, hoteluri, cafenele sau alte unități de alimentație publică.

Condiții de acces

Absolvent al învăţământului general obligatoriu.

Dupa absolvirea cursului se elibereaza un certificat de calificare recunoscut de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Educatiei, insotit de suplimentul descriptiv care atesta competentele dobandite.

Certificatul de calificare are recunoastere internationala daca este tradus si apostilat.

Cursuri care te-ar putea interesa

Formular înscriere