Cursuri de initiere/Competente antreprenoriale

Competente antreprenoriale

Durata – 60 ore, o saptamana

Curs de perfectionare, destinat celor care doresc sa isi dezvolte propria afacere sau sa isi imbunatateasca abilitatile antreprenoriale.

Cursul  este autorizat de Autoritatea Nationala pentru Calificari, finalizat cu eliberare de certificate de absolvire recunoscute de catre Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei Nationale.


COMPETENTE PROFESIONALE

·         Intelegerea principalelor notiuni si concepte privind antreprenoriatul;

·     Intelegerea si definirea notiunilor de baza in ceea ce priveste initierea unei afaceri;

·         Intelegerea principalelor notiuni de marketing – Realizarea analizei de piata;

·         Intelegerea principalelor notiuni de marketing – Identificarea mixului de marketing;

·         Intelegerea si definirea notiunilor de baza in ceea ce priveste organizarea unei afaceri – Planificarea si conducerea unei afaceri;

·         Intelegerea si definirea notiunilor de baza in ceea ce priveste organizarea unei afaceri – Realizarea planului de afaceri;

·         Intelegerea si definirea notiunilor de baza in ceea ce priveste organizarea unei afaceri – Identificarea resurselor financiare ale afacerii;

·         Intelegerea principalelor notiuni de management al resurselor umane;

·         Identificarea si intelegerea modalitatilor de comunicare in cadrul firmei si a relatiilor cu mediul inconjurator;

·         Identificarea si intelegerea elementelor de risc ale unei afaceri;

·         Prezentarea ideilor de afaceri;

Tematica cursului cuprinde:

·         Definirea notiunii de antreprenor si identificarea avantajelor antreprenoriatului in raport cu alte forme de desfasurare a activitatii

·         Abilitati antreprenoriale

·         Misiunea, strategia, scopul si obiectivele (generale si specifice) unei afaceri

·         Analiza de piata – identificarea si delimitarea pietelor tinta, restrictii si conditionari la intrarea pe piata, profilul consumatorului vizat, contextul concurential, analiza SWOT

·         Mixul de marketing al afacerii – politica de produs, politica de pret, politica de distributie, instrumente de comunicare

·         Definirea notiunilor de actionari/asociati, manageri, administratori, angajati

·         Planul de afaceri – tipuri de resurse (materiale, umane, informationale), investitii initiale, capitalul de lucru, venituri si cheltuieli, aspecte juridice, fiscale si contabile

·         Finantarea unei afaceri – necesarul de finantare, principalele surse rambursabile si nerambursabile de finantare

·         Managementul resurselor umane – forme de angajare/colaborare, recrutarea, selectarea si angajarea personalului, abilitati de conducere, rezolvare de probleme

·         Notiuni de comunicare interna si externa, comunicarea nonverbala

·         Riscuri in antreprenoriat – evaluarea si gestionarea riscurilor, asigurarea impotriva riscurilor, prevenirea fraudelor

Cursul se bazeaza pe aplicatii si studii de caz care va vor ajuta sa dezvoltati competente si abilitati specific. Trainingul este interactiv si contribuie la dezvoltarea spiritului de initiativa si a capacitatii de a identifica diferite oportunitati.